LAHDEN REUMAYHDISTYS RY

LIIKUNTARYHMÄT

Saunajooga

Suomen Reumaliiton kanssa yhteistyössä tehty saunajooga video. Kuvaukseen osallistui yhdistyksen vapaaehtoisia. Saunajooga ei jatkunut kokeilun jälkeen.

LIIKUNTARYHMÄT TOIMIVAT OPINTOKESKUS SIVIKSEN TUELLA

KEVÄTKAUSI 2024

Ilmoittautumiset kaikkiin yhdistyksen omiin liikuntaryhmiin toimistolle puh. 782 7084
ma ja ke klo 9 - 14 tai lahreuma@phnet.fi

Yhdistyksen  liikuntaryhmiin osallistuminen edellyttää jäsenyyttä. Muistathan myös ilmoittaa, mikäli jatkat/et jatka seuraavalla kaudella ryhmässä.

Liikuntaryhmät maksetaan toimistolle (huom! vain käteismaksu) tai tilille
Danske Bank FI59 8000 1270 253793
Maksaessasi pankin kautta käytä viitenumeroa!

Liikuntaryhmät toimivat Opintokeskus Siviksen tuella

Asahi-terveysliikuntaa parittomilla viikoilla klo 16.00 – 17.00
ma 15.1., 29.1., 12.2., 11.3., 25.3., 8.4., 22.4 Vetäjänä asahi-ohjaaja Liisa Stenstrand.  Hinta 42 €/7 kertaa
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 152149

Liikkeet ovat helppoja ja rauhallisia. Ne tehdään pystyasennossa, hengityksen saattelemana ja kehoa kuunnellen. Liikkeissä harjoitellaan mm. tasapainoa, jalkojen lihakset vahvistuvat ja näin ollen kaatumisriskit/luuston murtumat vähenevät. Tunnin rakenne koostuu niin, että alkuun pysähdytään kuuntelemaan kehon tuntemuksia, sitten tehdään asahiliikkeitä ja lopuksi tehdään vielä loppurentoutus lattiatasossa/tuolilla.

Reumajooga I tiistaisinklo 14.00 – 15.00.  alk. 9.1 – 23.4.

Reumajooga II torstaisin klo 14.30 – 15.30. alk. 11.1. – 25.4.
Joogaohjaaja Auli Kokkonen. Hinta 72 €/kevätkausi. Ryhmissä on tilaa!
Avaava ja voimistava joogaharjoitus Aulin kanssa. Tarkoituksena on löytää hengitys ja liike ja saada nämä virtaamaan yhdessä. Harjoituksen aikana liikumme rauhallisesti ja tiedostavasti helposti saavutettavissa asennoissa, joita muokataan tarvittaessa kutakin joogaajaa palvelevaksi ja pysähdymme välillä pidempiin venytyksiin. Tavoitteena tuoda tilaa kehoon ja mieleen ja samalla vahvistua. Harjoitus sopii niin aloittajalle kuin pidempäänkin harrastaneelle.
Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151661

Lämminvesiliikunta erityisryhmät reumaatikoille Wanhassa Herrassa Laaksokatu 17, Kokoontumisia yht. 14 krt. Kevätkausi 10.1. – 26.4.2024

Ryhmä I keskiviikkoisin. klo 14.45 – 15.15
Ryhmä II perjantaisin klo 13.00 – 13.30
Hinta 90 €/kevätkausi.

Talvilomaviikolla vko 9 ei pidetä ryhmiä. Ryhmät vetää Wanhan Herran fysioterapeutit
Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen yhdistyksen toimistolle! Tilille maksettaessa käytettävä viitettä 151674

* Kuntosaliryhmä reumaa sairastaville Harjula-keskus/kuntosali
Osoite: Harjulankatu 7, 15150 Lahti Ohjaaja: Netta Laine
Kevätlukukausi: 12.1.2024 – 19.4.2024 pe klo 10.15–11.15 Hinta 99 €
Kuntosaliryhmä on tarkoitettu reumaa sairastaville henkilöille, joilla ei ole nivelissä suuria liikerajoituksia. Tässä kuntosaliryhmässä kaikki harjoitukset suoritetaan rauhallisessa tahdissa reumasairauksiin perehtyneen ohjaajan opastuksella. Kuntosalilaitteissa tehtävien harjoitusten lisäksi tuntiin sisältyy myös ohjattu alkulämmittely ja monipuoliset loppuvenytykset.
Vapaita paikkoja voi kysyä p. 03 872 5130.

Asikkalan Reuma- ja Tule-ongelmaisten kuntosaliryhmä liikuntahalli Asikkalantie 14, ke klo 9.30 – 11.00
Lisätietoja vertaisohjaaja Anja Koskinen p. 040 7670 478.

Ryhmien  toimintaa tukee Opintokeskus Sivis

* Lahden kaupungin liikuntapalvelut tarjoavat monipuolisia, ohjattuja liikuntapalveluita ikäihmisille ja liikuntarajoitteisille.  Vapaita ryhmäpaikkoja voit tiedustella kyseessä olevan uimahallin kassalta tai liikunnanohjaajilta. Lisätietoja www.lahti.fi/vapaa-aika.
Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201

Ohjaajat Lahden toimipiste puh. 044 416 3201